Wil je je tuin of balkon groener maken én tegelijk bijen helpen? Kom dan naar de plantjesmarkt van Arnhem Zoemt op dinsdagavond 10 juni aan de Wolflaan 8.

Arnhem Zoemt kweekt inheemse en gifvrije plantjes die aantrekkelijk zijn voor wilde bijen en andere bestuivers. Bewoners kunnen plantjes ophalen tegen een vrijwillige bijdrage.

Ook in de wijk zijn er meer groene initiatieven. GroenWest Arnhem heeft aan de Callunastraat een kastje staan met gratis zakjes zaad van inheemse planten. Daarmee kun je zelf zaailingen opkweken. Heb je zelf plantjes over? Dan kun je die delen via het plantentafeltje aan de Klingelbeekseweg 16. Daar staan regelmatig plantjes die buurtbewoners over hebben.